s3bp5 bersama kenangan2 kita bersama..semuanya dalam ingatan kita-aziah..mira..jaz..ema..along..zura..mina..akma..hanim..eana..yuni..hani..farah..ian..pijah..siti..daus..fathi..izzat..ashraf..fadhli-2011/2012-->SMK SERI JEMENTAH(2006/2010)---aziah..ifah..arapah..ina..aini..epi..ayu..ain..nadia..alya..zairil..farez..jannah..fazilah..soon fatt..ley sheng..woon keat..ong k selvem..malah..wani..ka jun..hong in..hui si..wei hong..-->SK JEMENTAH(2000/2005)-aziah..wani..nadiah..piqa..eza..yana..sifa..wani..malah..qilah..farah..nabilah..aini..arapah..ifah..fuzah..epi..nadia..ayu..iman..kimi..hasif..akhyar..mamat..hariz..zairil..farez..

Thursday 15 November 2012

Alhamdulillah syukur di atas nikmat yang telah Tuhan berikan untuk kita..

Assalamualaikum...

tibe2 teringat balik kenangan2 lalu.. kenangan selama 19 tahun kehidupan.. rindu nye waktu sekolah... lebih2 lagi masa sekolah menengah..
banyak bende berlaku bersama time sekolah...

SEKOLAH
satu2 nya kelas yang mempunyai kaum melayu ramai dan dimonopoli oleh kaum melayu adalah kelas aku..
kelas 5 Perdana...
kalau selalu..kelas awal2 ni semua chinese.
Perdana-membawa maksud gah dalam semuanya..sempurna dan sentiasa ada dihadapan..
kadang2...
aku suka sangat duduk dekat koridor kelas aku..sambil intai2 cikgu...
semua nya aku boleh tengok dari luar bilik tu...-muke jahat sikit sebenarnya..nak tengok cikgu mana yang cuti..hahha- ;p (boleh hooray hooray)

kalau time addmath plak bersama cikgu jamaliah.. yang aku ingat sekali.."ni kali pertama budak melayu lulus addmath"..dan kelas ni kalau aku tak siap keje.. drama yang aku selalu buat "cikgu.ni mcm mana ek..tak berapa paham la soalan.."..haha
dan cikgu ni kalau balik kampung.. die akan pambai tangan die dari bilik guru.. panggil aku dari kelas untuk ambik kopok yang die bawak dari terengganu..


rindu jugak dekat ustzah..rindu nak naik kereta ustazah.. ustazah selalu tumpang kan aku time balik sekolah. die nampak aku jalan kaki dari sekolah ke rumah aku..erm dalam 4.5km la..balik2 memang menggigil kaki..lenguh..die belanja air tebu.. aku rindu nak teman die beli sayur dekat pasar..
rindu dengan cikgu supie aka abah kiteowg..terima kasih sebab banyak sangat bagi word cemerlang dalam buku "karangan " saya.. 

rindu dengan cikgu nazan (cikgu fizik aku yang selalu bagi homework banyakkkkkk sangat waktu cuti dan aku akan siapkan soalan yang macam ni "what is the meaning of......"..)tu je..
kalau cikgu bio aku..cikgu ahzan..erm time ni aku suke duduk kerusi lebih dari satu..kalau aku.paling minimum bangku aku duduk adalah 4..die akan cakap "besar punggung awk ye"..

cikgu jun..erm akak aku ..actually rindu kat dia.. 
time die ni dulu.. aku suka sangat keluar kelas..biase la sejarah kan..huhu..ngntok...
aku akan cakap 'cikgu,nak pergi tandas' dan aku pun pusingggg satu sekolah..bunyi je loceng..aku pun masukkkkk..haha-ishh jahatnye-..tappi make sure keje siap la beb..n perform time exam..cnfirm die senyum tengok result...dan tak kisah kalau buat macam tu..
tapi sebenanrnye sampai sekarang dia tak tahu pun hal ni..-kalau die baca,maka terbongkar la segala kejahatan aku-

kalau time kimia plak dengan cikgu mas..akak aku jugak ni..actually muka kami dekat2 serupa..-tengok profile picture fb aku-cikgu yang tak reti marah budak..dan pernah sekali marah kelas aku sebab tak hantar buku latihan.die merajukk.dan kami pergi meja dia dan cakap "cikgu,saya mintak maaf...janji tak buat lagi"..'kalau exam..ayat nye macam ni "cikgu....soalan susah..cikgu,markah bonus eh...janji kiteowang belajar bersungguh-sungguh"..(ayat ni valid time exam je..lepas tu hampeh)

time tasawur...aku memang akan menjadi budak muke fotostat..erm banyak kenangan sebenanrnye..nak cerita semuanya memang malas nak taip..kalau nak tau..tnya depan2.. ;p

dan paling aku rindu:
aku rindu dengan baju biru,kain biru dan tudung biru aku sambil marah budak...
"saya bagi masa 10 saat..dalam masa 10 saat korang tak keluar dari kantin..siap korang!!"
"rindu nak bercakap atas stage"..
"rindu nak baca ikrar"
atas stage tu sebenarnye aku bina kekuatan diri aku..dan untuk menonjolkan diri aku..atas stage tu jugak la segalanyanya..koir merdeka(menang every year),kelas terbaik(setiap tahun),kelas ceria(every year)..
atas stage tu jugak abah aku naik untuk memberi sijil anugerah lonjakan sewaktu trial SPM..
atas stage tu jugak aku berpidato..semuanya..banyak sangat kenangan..
dan paling aku suke..jaga pintu pagar..sambil termenung..-tak tahu la fikir ape-

banyak nye kenangan dekat sekolah/...aku bukan je rapat dengan cikgu tetapi staf2 jugak..dan mak cik cleaner boleh bagi kunci toilet yang sepatutnya tak boleh digunakan..VIP TOILET..bagi kat aku je..ahahhaha..memang dasyat la..aku gune time aku terdesak je..time xterdesak..aku tak gune...
masih aku ingat langkah terakhir aku bergelar pelajar SMK SERI JEMENTAH(sekolah kampung je) selepas subjek BIOLOGY PAPER 3.
-sedihnye-



MATRIK
kalau time matrik plak..erm rindu nak bersama korang..
mula2 memang tak kenal sapa2..tapi makin lama .. kita mengenali masing2..
dekat sini aku dapat roomate yang terima aku seadanya.. -parimala,ika,simah-(modul 1)..
aku kenal kawan2 dari semua pelusuk negeri..
dan aku masih ingat lagi tulisan di batu..dekat library..
masih ingat lagi kita main squash sama2.. masih ingat lagi macam mana aku pukul bola sampai kena hani.-opppsss-
kita sambut bzday eana,mira ngn lain2.. hanim buat cupcakes pedas..hohoho..korang main soya basi..-eeee geliii-
masih ingat lagi kita kena buat lakonan sebelum presentation BI.. masih ingat lagi pasal SOMALIA aku. masih ingat lagi kita makan sama2 masa dah nak akhir2 semester..
masih teringat lagi kita sama2 buat peralatan untuk persembahan teater bagsawan TUN TEJA..
masih ingat lagi gaya cikgu2..
cikgu dayah..dah jadi bahagian pentadbiran dah..
mengajar dengan bersungguh2...
masih ingat lagi masa daus tnya,lepas tu die cakap "ape die..kamu ulang balik..saya blur"..
tak pun ayat die "ape jawapannye ni!!!!!!..heeeyyyyy cepat la..aku dah lapar ni"..-kecut giler-

banyak sangat kenangan.. kenangan nasyid,kenangan choral speaking,kenangan2 yang tak mampu aku luahkan..-tak tahu nak cerita..terlalu complicated nak di ceritakan.. biarlah ia hidup dalam hati ku..

kenangan keluar bersama-lelaki jadi kuli tolong angkat barang shopping-
kenangan mengintai2..hahahhahha
memang suke mengintai orang sejak sekolah lagi..jadi tak heran la aku dok menuggu orang bawah pokok tiap pagi kan...-kenangan je..-entah sape plak la yang mewarisi perangai aku kan..

mak cik kopok lekur n ice blended..ai rinduunye..
rindu waktu matahari terbit dan matahari terbenam...
aku suke tengok dari aras 4.. cun la..(takda kene mengena dgn mentari/bulan ye)

KMNS-kami menjana nilai dan score

setiap tempat yang aku pergi.. aku akan pastikan ada seseorang yang menjadi frontsupport untuk aku.. macam tu jugak di sini.. 

maaf puan..saya ambik gambar puan secara tak sengaja
kalau tengok betul2 gambar ni..agak2 ada rupa siapa?????fikir2 kan la..

dia.. puan nina
mesti korang tanya kenapa panggil puan..dah kahwin ke?lecturer ke?hahha..
tidakkk sama sekali..
-puan kerana kami dalam service..-
dia banyak bagi support kat aku..
"fitness boleh carik azie...yang penting mental kena kuat"
"saya yakin awak boleh azie".
"kalau ade masalah,cerita dekat saya"
"lutut awak macam mane"
kalau tak tahu,tanya tau azie"
macam mana training??ok x??

dan kalau aku rindu kat orang yang seakan2 dia.. aku akan tengokk die. hari selasa,aku akan tersengajakan diri aku untuk lalu dekat tangga kolej TERATAI..untuk terserempak dengan die
..senang cite,die ni banyak ion2 positif la.. yang buat aku semangat..lagipun die sama kos dengan aku.. jadi mudah untuk aku mintak nota.. ;p
cume die je tak tahu semua tu

terima kasih puan.. terima kasih puan
saya akan pastikan saya dapat mengatasi puan.

untuk semua..terima kasih kerana ada dengan aku selama ni..

untuk cikgu omar => saya akan pastikan saya akan tetap menjadi nombor 1 sampai bila2...
janji saya pada cikgu.. saya adalah nombor satu selamanya.
kalau cikgu tahu la.. agak2 apa reaksi cikgu terhadap saya?
boleh ke cikgu ubah persepsi cikgu tentang "anak manja" tu..
..........

untuk cikgu nazan => dulu cikgu ingat tak saya pernah cakap 'cita2 saya nak jadi angkasawani negara" .. nak turun dengan capsule dekat depan rumah cikgu.. bila keluar tv, nak suruh cikgu cakap 'aziah adalah pelajar kebanggaan saya' .. mungkin saya tak dapat menjadi angkawani negara.. tetapi saya sekarang telah pun terbanng ke udara..
janji saya pada cikgu..
sekarang, cikgu boleh tersenyum kerana step pertama untuk ke udara telah saya lakukan...

untuk cikgu jun(akak)
terima kasih kerana ada dengan saya...terima kasih ckgu.. terima kasih sebab selalu bantu saya.. lebih2 lagi bila saya dekat sini.. tak mampu dah nak balas semuanya.. terima kasih sebab sentiasa ada dibelakang saya..
doakan sy untuk kehidupan saya dunia akhirat

untuk semua cikgu dan rakan2
doa kalian sentiasa mengiringi jalan hidup ku.. maafkan aku diatas kesalahan yang telah aku lakukan terhadap cikgu2 rakan2.
dan aku sangat2 marindui kamu semua.. rindu dengan memori.. memori yang sentiasa ada dalam ingatan selamanya...
misss uuuuuuuuu so muchhhhhhhhhhhh

cout<<"tak mampu mengulangi memori silam"<<endl;

puan nina:
terima kasih puan, kerana menerima maaf saya atas kesalahan sy.. dan sy sahut hukuman puan.. puan, puan adalah semangat saya di sini sekarang. dan salah satu fktor sy kuat adalah puan..
sy nak menjadi seperti puan.
sy akan perform betul2 puan..
sebab sy nak spagheti yang puan janji nak masak untuk saya..
terima kasih kerana mempositifkan diri saya..
terima kasih puan.. semoga puan pun berjaya dunia akhirat


untuk mama dan abah => rindu dekat mama abah... maaf sebab aziah terlalu sibuk dengan kehidupan aziah di sini.. semoga mama abah mendoakan keselamatan dan kekuatan aziah dalam menempuhi segalanya. dah nak exam final. aziah akan perform betul2.. doakan aziah untuk kekuatan mental dan fizikal aziah..
aziah kuat mama.. mama jangan takut.. kalau lah sekiranya aziah mati dalam pertempuran, mama patut bangga kerana anak mama seorang perwira..
terima kasih kerana menjadi guru terbaik untuk diri aziah..
guru pertama dalam hidup aziah..
kekuatan aziah disini adalah kerana doa mama dan abah.. 
aziah kuat.. datang la berbagai2 cubaan dan halangan sekalipun.. aziah mampu atasi nya!!!

untuk arwah tok yah.. kite dah 19 tahun dah..4 tahun berlalu bagai kan baru semalam terjadi tragedi itu..
sekiranya tok yah ada lagi.. tok yah pasti tersenyum seperti tok mek senyum kan...
masih teringat lagi gerak geri tok yah.. masih teringat lagi apollo tu.. kenangan terakhir yang tidak pernah kite sangka berlalu dengan pantas sekali..
bile tengok orkid, kite teringat tok yah..  
semoga tok yah tenang di sana.. amin..



ikhlaskan hati dalam menghadapi segalanya..
walaupun pada dasarnya,ia perit untuk diperkata..
jangan dipendam semuanya..
kerana ia akan membinasakan kita..
hadirkan sepenuhnya kekuatan dalam diri..kerana kekuatan itu pasti akan dapat mengatasi kekalahan..
rindui la memori silam,kerana dengan memori itu..
jadilah kita yang sekarang




No comments:

Post a Comment