s3bp5 bersama kenangan2 kita bersama..semuanya dalam ingatan kita-aziah..mira..jaz..ema..along..zura..mina..akma..hanim..eana..yuni..hani..farah..ian..pijah..siti..daus..fathi..izzat..ashraf..fadhli-2011/2012-->SMK SERI JEMENTAH(2006/2010)---aziah..ifah..arapah..ina..aini..epi..ayu..ain..nadia..alya..zairil..farez..jannah..fazilah..soon fatt..ley sheng..woon keat..ong k selvem..malah..wani..ka jun..hong in..hui si..wei hong..-->SK JEMENTAH(2000/2005)-aziah..wani..nadiah..piqa..eza..yana..sifa..wani..malah..qilah..farah..nabilah..aini..arapah..ifah..fuzah..epi..nadia..ayu..iman..kimi..hasif..akhyar..mamat..hariz..zairil..farez..

Friday 10 August 2012

awas..tutup mulut

Kadang-kadang kita acapkali terleka dengan pintu yang lama sehingga kita buta untuk melihat pintu lain yang dibukakan kepada kita...
kenapa rasa down?epal bangun la epal...
"jangan mengeluh"...
ketika ini aku merasakan aku memerlukan kekuatan aku..aku sangat2 perlukan...tolong la bagi sedikit kekuatan tu untuk saya berfikiran positif terhadap setiap yang berlaku terhadap diri saya cikgu..
tolong saya....
tolong saya!!!!!!!!!!
-kenapa aku luahkan sedangkan selama ni aku pendam kan ... hati dah bengkak gamaknya... dah tak mampu nak menuturkan sifat sabar yang selama ni aku ada..-
takpa...takpa...
let it gone..
tido nanti okay la kot..
kadang2 terfikir... aku ni sentiasa bagi semangat pada orang walhal diri aku sendiri sebenarnya lemah..tak layak lagi untuk memberi semangat tu pada orang.. kadang2 rasa jengkel padadiri sendiri..
jengkel dengan segalanya..
ya Allah..kenapa dengan aku ni..menyalah kah qada dan qadar ke???tidak.. tapi tidak.. tapi mungkin fikiran aku yang positif itu telah dikotori dengan najis2 negatif orang2 sekeliling..
"mulut orang kita tak boleh tutup"...
tak boleh tutup..tapi tak boleh jugak kita membiarkan nya sentiasa terbuka untuk membandingkan diri kita dengan mereka..
mereka adalah mereka..kita adalah kita..
istimewa nya mereka bukan nye sama dengan keistimewaan kita..
Tuhan..kirimkan semangat ku...aku perlukan semangat ku..
sabar lah aziah..
beberapa hari je lagi..
semangat aku..
tolong la..saya perlukan nya untuk membersihkan akal saya supaya positif kembali..
tapi betul la kan..apayang kita dapat tu sebenarnya yang terbaik untuk kita..otak kita berbeza..tak sama.ada orang pandai bab ni..ada orang pandai bab tu...
sabar la...
sabar lah epal..

1 comment:

  1. sabar la selagi mampu bersabar..ada ganjaran nya aziah

    ReplyDelete