s3bp5 bersama kenangan2 kita bersama..semuanya dalam ingatan kita-aziah..mira..jaz..ema..along..zura..mina..akma..hanim..eana..yuni..hani..farah..ian..pijah..siti..daus..fathi..izzat..ashraf..fadhli-2011/2012-->SMK SERI JEMENTAH(2006/2010)---aziah..ifah..arapah..ina..aini..epi..ayu..ain..nadia..alya..zairil..farez..jannah..fazilah..soon fatt..ley sheng..woon keat..ong k selvem..malah..wani..ka jun..hong in..hui si..wei hong..-->SK JEMENTAH(2000/2005)-aziah..wani..nadiah..piqa..eza..yana..sifa..wani..malah..qilah..farah..nabilah..aini..arapah..ifah..fuzah..epi..nadia..ayu..iman..kimi..hasif..akhyar..mamat..hariz..zairil..farez..

Friday 10 August 2012

Peluang Kedua

Assalamualaikum...

rasa macam dah lama je tak update.jadi kali ni nak cerita pasal peluang kedua..peluang kedua yang ditunggu2..sebenarnya tak semua orang dapat merasakan peluang kedua tu.dan aku merasakan kau betul2 menghargai peluang kedua tu setelah kau mengalirkan air mata tu..walaupun aku tak dapat melihat nya di depan mata dan sekadar seseorang yang menghantar pesanan ringkas tu pada aku.aku dapat merasakan keikhlasan dan kesungguhan tu..mungkin kalau peluang kedua itu diberikan pada aku pun..aku tak mungkin istiqamah macam kau..kau beruntung kerana Allah telah berikan kau peluang kedua itu ditempat yang sama.
teruskan perjuangan kau..kerana setiap saat yang tuhan bagi tu..adalah yang paling berharga.tak mungkin aku dapat..tapi kau dapat.tunjukkan lah bakat kau yang sebenar..ramai yang suka memperlekehkan kita..ramai yang suka dan bertepuk tangan setelah melihat kegagalan kita..tapi kau bangkit..bangkit dari kegagalan lalu dengan satu harapan yang pasti..
SYABAS...kau kuat...kau sangat kuat menghadapi cabaran tu..aku tak pasti kalau aku berada kat tempat kau..adakah aku mampu melalui macam kau...kuat ke aku macam kau..sedangkan ombak sekecik percikan air pun aku dah lemah..inikan pula cabaran setinggi lautan..
aku bangga sebab aku kenal kau..kau dan lain2 membuka mata aku..namun aku tak sekuat kalian..aku rasa aku lah paling tak kuat.
kenapa aku tak kuat???kenapa aku???aku nak jadi macam korang...aku nak kuat..aku nak tempuh semua dengan sabar..tapi kenapa aku putus asa...aku sentiasa fikirkan benda ni..aku tak jumpa jawapannya..kenapa aku..kenapa aku...
makin aku bessar..makin aku takut dengan apa yang aku akan lalui..aku takut..
mungkin sebab aku keseorangan...


ini semua kerja Tuhan..mungkin peluang kedua kita tak serupa...kau telah ditetapkan di haluan kau..dan aku dihaluan aku..namun satu je yang boleh mengikat kita..iaitu PERSAHABATAN kita buat selamanya..
semoga Tuhan tidak memisahkan persahabatan yang terjalin ini..kerana itulah kekuatan yang aku ada...

No comments:

Post a Comment