s3bp5 bersama kenangan2 kita bersama..semuanya dalam ingatan kita-aziah..mira..jaz..ema..along..zura..mina..akma..hanim..eana..yuni..hani..farah..ian..pijah..siti..daus..fathi..izzat..ashraf..fadhli-2011/2012-->SMK SERI JEMENTAH(2006/2010)---aziah..ifah..arapah..ina..aini..epi..ayu..ain..nadia..alya..zairil..farez..jannah..fazilah..soon fatt..ley sheng..woon keat..ong k selvem..malah..wani..ka jun..hong in..hui si..wei hong..-->SK JEMENTAH(2000/2005)-aziah..wani..nadiah..piqa..eza..yana..sifa..wani..malah..qilah..farah..nabilah..aini..arapah..ifah..fuzah..epi..nadia..ayu..iman..kimi..hasif..akhyar..mamat..hariz..zairil..farez..

Tuesday 8 May 2012

kasih ini datang keranaMu

Bab 11

assalamualaikum...

korang apa khabar??
aku taknak lagi cerita pasal rakan2 aku yang seterusnya..
aku nak cerita pasal ............

28 Februari 2012
adakah anda ingat apa yang berlaku??????
cepat..cepat...
ingat balik..ingat balik...
erm tak ingat la tu...
huhu
takpa--
aku ingat kan balik
waktu ni
kita ada theater english...
mase tu
semua bengang kan dengan teacher
teacher suruh buat dalam masa satu hari je
hahahhaha
kelakar kan
muke2 korang semua ketat je masa tu
ingat lagi x?
hahha
dan kali ini
aku nak cerita pasal theater aku
theater aku ni...
idea perahan otak kami
dan 
aku ....
-------->dedicate khas untuk arwah nenek aku.."tok yah"
apa yang aku coret kan dalam kata2 aku semasa theater ni
ditujukan khas untuk dia..
yang masa kecik aku panggil "mak"

-->die jaga aku waktu aku kecik lagi..aku dan die
tak sama...tp kami serupa...apa yang aku suke..itu lah yang die suke...
die jaga aku waktu aku kecik..die mandikan aku..die sikatkan aku..
die buat kan aku jemput2
die buatkan aku pisang goreng
die...
segalanya bagi aku...
waktu die meninggal
hari sabtu
selepas subuh
aku ingat lagi masa tu aku ada aktiviti koko..
aku kat sekolah
abah aku datang
die cakap
"tok yah dah meninggal"
aku tak tau apa perasaan aku masa tu..
sebab 2 3 hari sebelum tu...
aku ada terpikir..apa agaknya perasaan bila atok sendiri meninggal...
tup tap tup tap...
betul2
dan aku harus berhadapan dengan situasi tu..
aku sampai
aku nampak ramai orang..
aku masuk bilik..
aku tak tau kenapa
hati aku hilang
aku rasa kosong
aku nampak die
die senyap..
die tak bergerak...die terkulai layu di atas katil..tangan die sjukkk
aku dapat rasa takda denyutan nadi..die senyap
bukan macam selalu
selalu die akan senyum bila aku balik..
kini...
takda lagi
aku tengok die dimandikan
aku tengok die dikafankan...
ciuman terakhir aku pada die
harum nya,,,
ya Allah...kuatkan hambamu sewaktu aku menulis tentang die..
aku sedih sangat masa tu
aku nak mid exam..
dalam keadaan yang macam ni..
aku kene kuat..
masa tu takda sapa tau
kawan2 karib aku pun tak tau
aku senyap

_------->penyesalan aku pada si dia
kerana sebelum die meninggal
aku sibuk dengan kerja kursus sejarah
aku tak balik
mama dan abah je balik
die sihat masa mama abah jumpa
die bagi aku apollo...

untuk selamanya...

tapi....
aku tak sempat nak makan..
abah dah makan..
lastly die pergi~
pergi meninggalkan aku selamanya..
die tak sempat nak dengar ucapan SELAMAT HARI IBU dari aku...
sebab
die meninggal
pada tanggal 10 Mei...
esok genap 4 tahun
jika boleh diulang balik
akan aku ucapkan perkataan terima kasih pada die
kerana telah menyanyangi aku..sepenuh hati die
aku ingat lagi
waktu aku nak tido
die akan nyanyikan aku
waktu aku berdoa selepas solat
die akan cakap doakan atok ye...
waktu aku khatam alquran..
die ada
die bagi aku bunga...die bagi aku frame 
walaupun murah
tapi
sangat berharga
aku tak bagi sapa2 buang bunga tu
walaupun hanya bunga pastik
aku sayang die sangat2

------>atok
kite takda apa2 nak bagi
kite mintak maaf kalau kita ada salah dan silap
kite mintak maaf tok
hanya alfatehah yang kita mampu kirimkan
kite takkan lupekan atok sampai bila2
atok buaikan kite...atok jaga kite waktu kite kene chicken pox masa darjah 3
atok jaga mama waktu mule2 mama sakit
atok buatkan kite sambal sotong
atok sanggup buat segalenye untuk cucu2
untuk anak2
besar nya pengorbanan atok...
esk genap 4 tahun atok tinggalkan kite
kite rasa baru semalam perkara tu berlaku
kejapnya masa
atok...
tunggu kite ye kat sane
atok makin jauh
kite makin menghampiri
tapi
apa bekalan kite tok
kite alpa..kite leka...
dengan hanya ibadah dan amal yang hanya ibarat sebutir pasir
tak mampu...
atok...
takkan kite lupekan atok...
selamat hari ibu...









itula diesebalik theater aku...
tq untuk semua...
teruma mira,ema,jaz,mina...kerana berjaya...



2 comments: