s3bp5 bersama kenangan2 kita bersama..semuanya dalam ingatan kita-aziah..mira..jaz..ema..along..zura..mina..akma..hanim..eana..yuni..hani..farah..ian..pijah..siti..daus..fathi..izzat..ashraf..fadhli-2011/2012-->SMK SERI JEMENTAH(2006/2010)---aziah..ifah..arapah..ina..aini..epi..ayu..ain..nadia..alya..zairil..farez..jannah..fazilah..soon fatt..ley sheng..woon keat..ong k selvem..malah..wani..ka jun..hong in..hui si..wei hong..-->SK JEMENTAH(2000/2005)-aziah..wani..nadiah..piqa..eza..yana..sifa..wani..malah..qilah..farah..nabilah..aini..arapah..ifah..fuzah..epi..nadia..ayu..iman..kimi..hasif..akhyar..mamat..hariz..zairil..farez..

Wednesday 23 May 2012

Bab 20


assalamualaikum semua...adakah anda sihat pada hari ni?ye sesungguhnya anda sihat hari ni..hehe alhamdulillah bagus la jika anda sihat..tapi hati aku ni tak sihat...bukan sebab sakit ulu hati ye..haha...kalau sakit ulu hati "gunalah gaviscon"..hehe...-senda tawa malam2 ni..tak best la serius je..hidup aku sentiase serius...so biar lah sekali sekala aku nak bersuka..nak mintak share suke korang dengan aku boleh tak???-tak boleh tak pe..


sebenarnye ramai yang meminta supaya dipercepatkan proses menulis pasal selasa..ish2..korang memang tak menyabar la..tapi tu memang korang pun.sifat korang tu sebenarnye..sifat tak sabar...hehe..mungkin sebab tak sabar tu lahir sebab kawan dengan aku yang tak penyabar ni kot.hehe..-malas nak merepek lagi..malam2 ni suasana mengantok tu memang kuat..tapi kuat kan azam aku jugak...nak kene tulis..kalau tak..alamat memang lambat lagi..hehe


ok la oleh sebab aku dah tulis pasal isnin tapi aku rase isnin tu masih lagi banyak lopong la...tapi tak pe.otak aku tak dapat tafsir semuanya sekali gus..slow2 ye...untuk tu aku nak beralih pula untuk selasa..selasa...ramai orang minat selasa ni..nak2 si pinky(Ayuni Zain)..abis wall aku komen asyik suruh tulis selasa..selasa..selasa...yela2 yuni syg..aku tulis ni..
selasa...paling aku tak suke adalah selasa..sebab selasa banyak tutor...hehe..walaupun dua je tutor..tapi macam mnyeksakan diri jekan..
ok la...selasa...


Ayuh kita mulakan hari selasa!!
pagi2 kita akan mulakan kelas kita dengan......
dengan.......cepat2..
dengan ape???-ish lambat la korang ni...kita mulakan hari selasa dengan senyuman menawan dan gelak ketawa di pondok depan berhampiran Makmal 8 la..aku akan datang pagi2...slow2..dengan muke blur tanda mengantok..dan aku pasti memerhatikan korang..yang aku pasti Daus akan makan roti rm0.90sen perisa sambal ikan bilis...Mina dan lain2 akan makan karipap atau kuih muih yang ada telah dibeli dekat kafe A..ish mahal kan kuih..satu rm0.40sen..dah tu kecik je...buat bazir colgate aku je nak gosok gigi dengan kuih seciput kecik...celah gigi je aku rase...sabar je la kan..kalau ikut hati...nak je cakap kat mak cik tu..


"mak cik....kuih mak cik ni dah macam duduk dekat KL dah...padahal kampung je kot"...
"kami ni pelajar lagi"
-ape salah mak cik sedekah sikit-
nak2 mak cik kafe AB...-taubat mahal...elok2 leh gune duit tu untuk seminggu...habis ditelan mak cik tu cukup tiga hari...ish2...takda sifat belas kasihan...cume satu je...
"mak cik kafe AB kecut kalau tengok aku kerut dahi...aku besar kan mata,kembang kan sikit hidung  sambil cakap
"berapa mak cik??-nada tinggi-..automatik die akan cakap..
"eh..eh..silap dik...silap...maaf ye"
"tau takut..ni singa tau!singa datang dari johor"..


dulu masa mula2 dulu kita memang akan BIO AMALI dengan cikgu dayah dan cikgu azuin..ingat tak pada cikgu azuin??mule2 masa sem 1,kita mule dengan sesi perkenalan...tapi masa mula2..cikgu dayah bengis sangat kot..takda senyuman langsung di bibirnya..kita pun takda la rindu kat die..lagi nak jauhkan diri ade la..ehheeh..sebab semua kecut takut kena soal sebelum buat experiment..
lepas tu...lama kelamaan..cikgu hajar pun datang mengambil alih kelas kita...hehe..serius mula2 takut je kan..lepas tu..hooray hooray je dalam kelas die..die pun penat layan kita2 yang macam kanak2 ribena ni..lepas tu kita kembali semula pada cikgu dayah balik..ish2 main past2 lak kite ni...sebab cikgu hajar pindah..sedih kan die pindah??sebab die senyap2 je pergi..last day tu..last kuliah bio bersama die..baru de bagitau die last..mintak maaf..kita semua cuak..apsal sikgu ni..rupa2 nye die pindah..kita tak sempat nak bagi apa2 kat die kan..terkilan tak korang??aku rasa terkilan sangat..nasib la nombor die aku save..masa kita di lepaskan kembali pada cikgu dayah..korang ingat tak..die suruh kita suai kenal balik..huhu..tak sangka kan..die...ingatan die kuat..tak panggil name2 manje..panggil name full siap berbin n berbinti lagi kann..-dasyat la cikgu-kita banyak belajar experiment dengan cikgu2..kita belajar pasal cell..abis aku kopik kulit bawang sampai lunyai bawang tu aku buat..tapi hasil bile tengok dekat mikroskop..cantik kan??leh nampak nucleus,cell membrane,dan lain2..lepas tu ada pasal buat DNA...macam main ligo...cantum sana cantum sini...hehe..kita ada kira pasal variation tak silap aku..yang kira sape telinga attach,sape x...sape ibu jari leh bench 60 degree ke x..kira mengira...huhu..dan lab report hantar online malam tu jugak..nasib la tak kene buat lap report..hantar biase2 je..ingat tak korang??ape lagi ye??err aku dah tak ingat la...lepas tu untuk sem 2 ni..kita pergi geledah tepi hutan cari pokok..lalang dan rumput pun abis kita cabut...haha..cikgu hajar kata "awak ni..ni rumput..tak kan tak kenal..tak bace buku la tu..jotter buat tak"..lepas tu kita merayap masuk blok lelaki...mood happy kan..sebab dapat tengok blok budak2 lelaki..-bersepah betul dorang-...hehe
lepas tu kita mule kan pulak dengan cikgu dayah..huhu mule2 gerun...lame2 kite happy je..tapi tak boleh blah betoi time kita masuk ..tibe2 die cakap..
"ok kite kuiz dulu"...-ape perasan korang waktu tu...
aku rase jantung aku nak tercabut...usus aku nak terkeluar dengan perkataan kuiz...errr die sengih je..sebab die kenekan kita..ish2..jahat la cikgu..cikgu suke usik kita mcam ni..
kita pernah jugak buat tutor dalam lab sebab experiment tu lame sangat...jadi boleh bincang tutor..abis je tutor..cikgu cakap ok...
tang cikgu  cakap ok je...kita semua mule berfikiran negatif...-err kuiz ke..kuiz ke...
haha.dan pernah sekali die tak bagi kita masuk lab dengan buku..die suruh bawak test pad...kite semua punye la cuak...cuak tak terkata sampai die gelak..
die cakap...
"nape kamu takut dengan kuiz ek"...hahaha
-cikgu nakal...cikgu jahat la..suke usik kiteorang..tapi cikgu sayang kiteorang kan..kan..dah anggap cikgu macam akak dah..
kalau kita tak tau jawab...dan die tak boleh sabar...die akan cakap..
"eeee copek lo..aku ni dah lapo ni"...hahahahhahahahaha-lawak la...
lepas die cakap..die akan cool balik..die nampak kita semua menundukkan kepala tanda bertafakur..sebenarnye tak tau jawab soalan cikgu tu..die pun mula la bagi jawapan dan buat kita semua happy balik..
p/s:pandai cikgu ambik hati kami kan..hehehehe(perasan betul S3BP5 ni)
waktu ni jugak pali last day dengan kita....


******
lepas je kita lab..kalau cikgu lepas awal..kita akan keluar pergi isi perut...isi perut sampai buncit semua orang...baru la bergerak mendaki tangga untuk MATH TUTOR bersama cikgu.tapi aku..sebelum naik..aku 'intai2 deko' dekat dalam unit math dulu..hehe..nak tgk ade tak sumber inspirasi aku..baru bersemangat nak belajar..hahahahahaha...mule2 awal2 kita akan bersama cikgu nasaruddin dulu..lepas tu kita dengan cikgu shatri...cikgu nas tau kadang2 kita tak buat tutor..haha..so die kenakan kita dengan panggil sorang2 untuk buat solution kat depan kan..kan..serius lintang pukang semua copy jawapan...sama jugak lak dengan cikgu shatri...hehe..soalan yang tak boleh jawab tak boleh lebih dari tiga..kalau lebih konfem2 kena berdiri..hehe..berdiri di belakang kelas...dan tiap orang ada soalan masing2..jadi sapa punya soalan..solution mesti kena tepat..dan disahkan oleh guru2 math bertauliah...macam mana nak dapat kan pengesahan???kena la pergi unit math..tapi unit math liat sebab jauh nun kat belakang..penat nak berjalan bawak punggung2 yang berat..hehe
cikgu shatri panggil aku sin chan..ish ish..malu..malu...dan orang paling kecoh sekali waktu cikgu shatri adalah pijah..ade je jawapan yang die nak bagi kat cikgu shatri kan kan...cikgu shatri banyak ajar kita pasal hukum2 dalam islam kan..ingat tak??jangan dengar je tapi tak masuk dalam kepala tau!macam2 die ceritakan...tapi kini tak lagi...tak dapat dengar lagi..cikgu selalu keluarkan kita lambat..kita ni cuak..asyik tengok jam je...sebab.......


*******
sebab kita akan berlari..berlari2 macam atlet lumba lari...bukan lari2 anak ye tuan2 dan puan2 sekalian..kami lari pecut punye dari unit math ke dewan kuliah...sebab kami ada kelas MATH KULIAH...dekat DK 3...sampai semput2 dan pecah urat kaki rase nye..tercungap2...kadang2 sampai silap masuk DK lagi..adoii..dah la msuk selamba..last2 tengok lain je muke2 budak2..keluar la dengan selambe.kan..kan..kan...pernah terjadi tak??err pernah terjadi kat aku..malu tapi aku buat muke seposen je...kita takut sebab cikgu hairon cakap sape lambat die akan halau keluar...huhu..sob sob..tu yang kecut tu kan...lepas tu kalau hari selasa je..kita konfem2 akan duduk belakang..dah la sempit..aduhh..korang pulak kalau boleh nak selit satu baris tu 21 orang S3BP5...kalu bleh...err terok betul..dah macam nasyid aku rase..duduk serius rapat..masa ni la aku nampak siti tak fokus..die main game...haha...dan cikgu hairon akan datang check sorang2..bawak nota ke tak..kalau tak bawak,abis la tangan dan muke kene dusters...adoii sabar jela...memang kecut kan..tapi kelakar...cikgu hairon tak puas hati selagi tak nampak muke orang tu penuh dengan habuk dusters..selagi tu die akan celup dusters kat muke dan tangan orang...lepas tu..die akan rampas nset atas meja..
korang ingat handphone die bunyi..
die angkat..lepas tu die matikan..
die cakap..."nanti tak fair pulak"..sebab kita cakap.."cikgu...handphone2..rampas handphone cikgu"..
hahahhaa...kelakar kan..time ni panas sebab duduk rapat2..mule la berpeluh2..dan akhirnye mengantok..tapi kena tahan..kalau tak..abis la kena dengan cikgu hairon...


*******
lepas tu kita akan kekal berada dalam dewan kuliah 3 dengan menanti cikgu dayah atau cikgu ami masuk...sambil tunggu..kita makan2...kunyah2..dah kenyang mengunyah..start la mengantok balik..betol tak..dan..kita akan toleh belah lelaki..sambil mencari izat..hehe...izat kan sentiase paham waktu cikgu2 ajar..terangguk..angguk...angguk..anguk...hehe..dan aku yang jahat..pastinya mengacau die..miscall..miscall..haha...sedap2 die terangguk2...tibe2 vibrate pulak handphone...ishh kacau daun btol la..tengok2...haha...member2 die yang kacau die...kalau tak kacau die..kita kacau fathi...err tu pun kalau fathi datang la..heehehhehe...dan kita selalu mintak cikgu lepas kita awal...cakap yang kita lapar...
bila dapat keluar je..muke2 korang yang lapar abis lesap...hilang entah kemane..last2 tengok...aikk budak2 ni..bertuah betul...dah ambik pinggan..tunggu nak suap nasi masuk mulut je....ish2...tapi same je ngan aku..hee...muke kebulur cam orang somalia...err ingat tak pasal SOMALIA??..ala syarikat aku..hehehehehheheheheheh


******
petang sepatutnya kita akan mule kelas pukul 3..tapi oleh sebab kita ni sangat pandai bi..maka kita akan BI pukul 2 sampai 4...fuuuuhhhhh lamak...2 jam beb...haha..excellent students la...boleh speking macam omputih betoi...hahaha..macam2 aktiviti kita akan buat...err..main game la...pelik la game teacher...hehe...kita akan mule explain research kita...ikut group..kita ada 4 group..sepatut nye 5..tapi oleh sebab pali hilang...jadi...gabung la..menjadi 4 group...bertukus lumus siap kan research...lepas tu kena explain...sebelum tu kita buat projek ..ingat tak poison...minyak wangi..hahahha..kene belajar promote...hehe..macam2 syarikat keluar...syarikat CV la...syrikat buat camping la...syarikat nak bersalin la..syarikat siti aku lupe la...tak silap aku pasal "no texting'...err terasa aku masa ni..hahah..teacher tuju khas untuk aku ke..haha..yuni kat sebelah aku gelakkkk je...ish2..tak patut...dan last sekali group aku..pasal SOMALIA>.hhaahahha..touching kan..hehe..syarikat kebajikan..cewahhhh..masa ni aku tau korang semua stress..tension..sebab teacher nak perfect..salah sikit pun tak boleh...aku tau korang bersekang mata..sama la kita...bersekang mata kerana BI..wahhh..hebat la kita..hehehehhe...tapi best kan...


---->untuk selasa..sampai disini sahaja coretan aku..aku tak dapat nak keluar kan semua...bila ingat akan aku coret kan lagi..masih banyak isnin dan selasa lagi ...lepas ni rabu..rabu...nantikan kemunculan rabu...rabu dan khamis...
cepat nye masa berlalu..masa berlalu...begitu pantas..dah menjadi kenangan dah semua tu...memori indah bersama..harapan masih bernyawa lagi aku untuk menulis tentang rabu dan khamis...dan aku mengharapkan kalian mengingati SELASA....
sekian...wasalam

No comments:

Post a Comment