s3bp5 bersama kenangan2 kita bersama..semuanya dalam ingatan kita-aziah..mira..jaz..ema..along..zura..mina..akma..hanim..eana..yuni..hani..farah..ian..pijah..siti..daus..fathi..izzat..ashraf..fadhli-2011/2012-->SMK SERI JEMENTAH(2006/2010)---aziah..ifah..arapah..ina..aini..epi..ayu..ain..nadia..alya..zairil..farez..jannah..fazilah..soon fatt..ley sheng..woon keat..ong k selvem..malah..wani..ka jun..hong in..hui si..wei hong..-->SK JEMENTAH(2000/2005)-aziah..wani..nadiah..piqa..eza..yana..sifa..wani..malah..qilah..farah..nabilah..aini..arapah..ifah..fuzah..epi..nadia..ayu..iman..kimi..hasif..akhyar..mamat..hariz..zairil..farez..

Saturday 28 April 2012

------>bersambung kembali pada cerita si dia..
erm aku ada gambar berdua ngn die..
satu2 nya gambar yang bila aku rindu die..
aku akan tengok..

banyak benda yang ingin aku coretkan pasal dia.namun,tak tertulis kerana sukar nak gambarkan.
sebab..
mentor ku ini...
jenis selamba...rock2...haha..pada awal2 sem dulu..aku rasa dia tak pernah pun ingat aku.aku pun tak tau macam mana dia ingat aku..mungkin hari2 tengok 'buku program mentor mentee' kot sampai hafal nama aku..hehe..
erm...die..die...die..ape aku nak cite pasal die ek..erm
nama?
aku dah mention post2 aku sebelum2 ni.
jadi tak perlu la..nanti mentor aku ni over famous lak dari student die ni.
aku kalau tengok die..aku akan amati muke die betul2..sebab die selalu buat muke..haha
tak dapat disangkal lagi..bile bercakap ngan die..die akan kerut dahi die..pastu bukak sikit mulut die..pastu angguk-angguk kepala(tanda paham kot apa yang aku cakap)..haha
itu la die..
ada cara tersendiri..
ada gaya tersendiri..
tak perlu menyerlah atau dieserlahkan..
sebab dah memang terselah..
die..
garang..
mule2 kenal serius memang kecut perut aku..orang yang buncit pun leh kurus kat perut bile tengok die.serius takut!
tapi aku..buat2 tak takut la kan..
aku ingat lagi waktu mule2 dlu..masa orientasi..
die marah aku..masa tu slah sorang dari member prak aku..-pali-
die baca apa yang da kat kertas die.
kami gelak sebab dekat kertas die takda apa-apa.tu je..
tp ingat lagi
die buat muke garang+bengis die kat aku.
die cakap aku gelak bile orang bercakap..
cube bayangkan kalau aku kat tempat pali-
huhu..merona merah muke aku dan member2 sebelah2 aku.
walhal yang kami gelak bukan die..tapi kertas die yang kosong.
masa tu aku mula rasa ketakutan aku pada dia double.duble takut.
serius.sangat takut.aku tak berani dengan die.
tapimakin lama makin aku selesa dengan tingkah laku die.
die jenis terus terang.kalau dia marah..die cakap die marah..die lepas kan je semuanya.lepas tu die tak simpan dalam hati.--bagus la--
dan aku ingat lagi masa aku memperkenalkan diri aku..
aku cakap nama saya............
boleh panggil aku epal..
die cakap..
awk sanggup ke orang jerit dari jauh panggil awak..
"epal!!!!epal!!!!!"-haha untuk sekian kali nya aku tersenyum lalu ketawa kecil semasa mencoretkan nya memori ini..
aku ingat lagi masa ambik gambar praktikum..
aku berdiri sebelah die..aku malu.gugup..bangga pun ada...
hehe..-perasan la aku ni-
then waktu mentor mentee..
ada sekali tu
die ajak kami bergabung dengan mentee cikgu wani dan cikgu???(aku tak ingat cikgu tu sapa)
masa tu die suruh kumpul ikut negeri dan reka satu lagu..
lagu tu kene tunjuk yang negeri asal kami la..
aku??
-johor-
apa lagi..
kami berzapin la..
hahahahahhaha
"singgah di muar..singgah di muar makan mi bandung"
-tu je yang aku ingat-
lepas tu sampai lak turn budak negeri sembilan bergabung dengan selangor tak silap aku.
dorang nynyi lagu pokok.
alkisah nya.member aku yang sorang ni.
tang tang tang tengah nyanyi..
tanya sama pokok,apa sebab goyang..
nanti jawab pokok,angin yang goncang..
.......
-korang nynyi sendiri la-
***
tibe2 member aku..
jeng jeng jeng
***
die rap kan lagu pokok tu.
serius
aku nampak cikgu gelak..die tutup muke..die nak tahan.tapi
xboleh!
antara memori aku..
aku nampak die gelak..tak sangka orang garang pon pandai gelak.hehe
satu lagi yang aku ingat pasal die.
masa last mentor mentee..
die marah..
macam apa yang coretkan dalam picture2 die.
memang betul masa tu hati aku macam kene hiris.rasa sakit sangat.sampai rasa
ya Allah,apa aku buat pada insan yang bergelar cikgu ni..aku tengok die.
die luahkan..
"awak tak respect pada saya pun kan"
"kalau dari sekarang awak tak belajar cara nak respect orang"
erm........
aku nampak muke marah die.
dan..
bila die cakap
die mesti pandang muke aku.memang tuju khas semua tembakan-tembakan dia untuk aku agaknya.
aku rasa hati aku memang dah kene letup dengan peluru dia
hati aku dihantui rasa bersalah yang amat sangat.
die keluarkan semua perasaan die pada wajah die.
aku nampak muka die.aku baca wajah die.aku nampak dan aku nampak..
hati aku sayu..
sayu sangat..
bukan sebab simpati..
sayu kerana sedih dengan perbuatan aku ni..
tapi..
macam mana aku nak mintak maaf..
-takut-
tapi lepas tu..
aku himpit die..hehe..
aku himpit..n cuit die..aku cakap sorry..cikgu 
sorry...cikgu..
die senyum..
"ish xde pape la..sambil tepuk2 aku"
alhamdulillah..lega.
die tak marah..
die belanja mi kari..
die kata "ni je yang saya mampu"
---------->kami tidak meminta pa-apa dari cikgu..jujur dari hati kecil ini..cukup la sekadar cikgu mengingati kami sampai bila-bila pun dah amat kami hargai..
cikgu..cikgu sayang kami tak?
aku ingat last mentor mentee ni..semua orang salam dan kiss die.
haha
sekali lagi aku buat kekejaman atas die..
aku salam dan kiss 5 kali..
then aku kiss 5 kali lagi..
hahahahhahahahha..
die tak perasan mula-mula.lama2 baru die perasan..die malu..die tutup mulut die.hahahah..sweetnye cikgu-
tak tipu saya memang jahat cikgu..jahat sangat..
suke tengok gelagat die..




erm hati kecil ni masih tidak mahu lagi menekan papan kekunci untuk menceritakan kisah insan2 yang lain..
masih belum puas lagi hati ini untuk mencoretkan tentang diri insan yang bergelar 
-NURUL FAZLINA BINTI OTHMAN-




No comments:

Post a Comment