s3bp5 bersama kenangan2 kita bersama..semuanya dalam ingatan kita-aziah..mira..jaz..ema..along..zura..mina..akma..hanim..eana..yuni..hani..farah..ian..pijah..siti..daus..fathi..izzat..ashraf..fadhli-2011/2012-->SMK SERI JEMENTAH(2006/2010)---aziah..ifah..arapah..ina..aini..epi..ayu..ain..nadia..alya..zairil..farez..jannah..fazilah..soon fatt..ley sheng..woon keat..ong k selvem..malah..wani..ka jun..hong in..hui si..wei hong..-->SK JEMENTAH(2000/2005)-aziah..wani..nadiah..piqa..eza..yana..sifa..wani..malah..qilah..farah..nabilah..aini..arapah..ifah..fuzah..epi..nadia..ayu..iman..kimi..hasif..akhyar..mamat..hariz..zairil..farez..

Monday 30 April 2012

cikgu memang suke buat peace kan..

^
I
I
I
I
I
-NURUL FAZLINA BINTI OTHMAN-
asyik mention jer name die.kalau die bace mesti die seronok + bangga.
tak pelah kan..sekali sekala letak name die.biar xlupus dalam ingatan aku sampai bila-bila tentang mentor aku ni..
die..susah nak cakap..jujur masih terngiang-ngiang butir bicara die..sore die...mata die...jelingan die..gelagat die..semuanya bermain di kotak minda aku..dan yang pastinya..aku akan sentiasa save tentang die.supaya tak kan luput cam tarikh expired bile beli barang..
aku ingat lagi masa nak buat bbq..
aku kaget bila die call aku.dia cakap semua ayam die dah potong..die dah basuh.bahan2 semua die akan tolong blend.
dalam hati..baik nye die.
haha..teringat pulak la...aku mase tu tak angkat phone..die call..
dan yg paling aku ingat..
cikgu faz:"sy blend sume t korang gaul2 je k"
sy akan call awk.tapi make sure letak la handphone tu
sebelah telinga awk.
habis kredit sy tau...
aku:alaa kedekut la ckgu ni..sy ni call cikgu..
gnti balik kredit
cikgu faz:eh eh..die yg volunteer nk call eh..
hahahha
antara2 nye la./
yang pastinya lagi
cikgu faz:nnt kejap lagi sy nak siap2 kan
aku:sy dtg umah ckgu tolong ye..
korang tau tak apa reaksi die...
haha
**********
die ..
menjerit cakap xxxxxxxpayahhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!
hahahahahha
takut la tu..(umah die bersepah la tu)hehe
aku rase mase die cakap tak payah tu..bergegar kejap kot KMNS...
leh ribut aku rase dgar sore die..
elok2 panas leh jadi guruh..
******
oleh sebab kebaikan die asyik call aku..
aku bg la die something
aku rase segelintir drpd korang tau kot..
so xyh mention la
nnt jd xikhlas pulak.
-taknak menunjuk-
kami berbalas2..kejap die bg..aku pulang..then die bg blik..pastu aku pulang..
smpai kan jiran sebelah meja die pun pelik sebab nampak kteorang ckp bisik2..
rase happy cikgu..
cikgu tau tak..
selalu masa mentor mentee
cikgu selalu takda
kami selalu rasa macam kami terpinggir..cikgu selau sibuk pergi kursus la ape la.
kalau mentor mentee selalu je suruh orang ganti..
mood:sedih
tapi
kami tau cikgu ingat kami..
terima kasih cikgu..
erm...aku suke cuit hati cikgu..
sebab aku rase bile aku cuit hati seseorang...aku dpt bace sesuatu tentang diri die..
same jugak la macam si dia ni..
die memang keras..ganas..tp bile aku salam die..bila aku kiss die
aku dapat rasa ada electron flow..(electron flow dari anode ke cathode)-INGAT TAU!
-tapi sayang tak kuar pun masa CHEMISTRY PAPER 2 kan-
"kau".."aku sepak ko".."aku sepak kang"..haha
sentiasa aku ingat..
-die die sebut waktu aku dan ian mintak die ajar kami-..
die ckp macam tu sebab mulut aku cakap..
"sy sedar sapa la kami ni"..hahaha
-sorii cikgu-
-saje je nak usik-
banyak perkara yang aku rasa susah nak lupa pasal die..
die pernak belanja kami ayam percik waktu kami nak berbuka puasa..
-aku takda gambar ayam percik tu-
so tak boleh aku nak post kat sini
***********
dan yang paling aku ingat...aku dah lama tau FB die..die cakap korang tak kan dapat carik FB sy..aku menyahut cabaran cikgu..haha
finally aku find it!-sejak sem 1 lagi..
tapi sayangnye..
cikgu approved
dan
cikgu removed...
hahahahah..
kelakar ada..geram ada..
***********
selain tu..
aku pergi pasar malam
serius aku pergi dan aku nampak cikgu wani..
tapi aku pelik
pasal apa minah belakang die ni menyorok
aku amati betul2 takut2 cikgu ijah..
tapi bile aku pandang tudung..
tak mungkin!
sebab cikgu ijah tak suke pakai tudung indon
aku tengok kaki dan cara die jalan..
fine..
aku dah dapat tau..
haha
die la-CIK NURUL FAZLINA BINTI OTHMAN-
haahha..memang klakar..sebab aku malu..die malu..
bile kami bertembung..serius..die takut2..dengan muke berkerut die..dan aku..sengih2 cam kerang busuk,.
yang pasti aku tunduk.tunduk..tunduk..
die pun tunduk..
aku tunduk die tunduk..
kami saling tunduk menunduk
memang klakar..
-kalau masa tu boleh rakam..dah lama aku record-
serius aku gelak sebab aksi aku+aksi die..
aduiiiii menggeletek jiwa
************
banyak lagi sebenarnya
buat masa ini,ni jela yang otak aku ingat..
yang penting
masa kali terakhir jumpa waktu nk serah kan kunci..
sedih nya...
die kiss aku betul2...
bukan macam selalu die buat...
tapi kali ni getar hati rasa lain sangat..
rasa sedih,sayu...
rasa macam perpisahan tu akan selamanya..
die cakap
"awak nak kan sebenarnya"
haha
aku balas kiss die tu..masa tu memang hati aku kata aku sayang die..
sayang seorang adik kepada akak..
aku cakap "cikgu mesti rindu saya nanti kan"
die cakap..
eh tak.."saya akan dapat students baru"
masa tu baru aku sedar..
ada orang lain lagi yang akan menmpang kasih die macam mana kami menumpang kasih die selama setahun..
dan..
aku pun cakap la
"betul la tu"-nada sedih..
masa aku toleh..aku nampak lambaian terakhir die..
lambaian dengan senyuman die...
mungkin ke aku akan dapat tengok senyuman dan jelingan iras-iras wardina lagi??
mungkin ye mungkin juga tidak..
die...
seorang akak yang penyanyang
die bagi kami pinjam hati die..tempat kami bermanja..
tempat kami bergembira dan tertawa dengan keletah die..
kini...
kami tak dapat lagi..
dah tak dapat nak usik die..
dah tak dapat nak tengok senyuman die
dah tak dapat nak tengok die marah kami
-KAMI RINDU-
-KAMI RINDU SAAT2 ITU-
sampai bile2 kami akan rindu....
untuk selamanya...


khas untuk cikgu---->
jika langit boleh menjadi cermin
kami la orang2 tu yang akan menyewa langit untuk menatapcikgu hari2.
buat cikgu faz:
masih terdengar sore cikgu...
masih teringat senyuman cikgu
masih tergambar telatah dan keletah cikgu..
kami akan jadikan ia sebagai kenangan manis kami sampai akhir hayat kami...
-untuk mu si bunga tulip-
tulip tu sebab simple but still nice..
that is the reason





No comments:

Post a Comment