s3bp5 bersama kenangan2 kita bersama..semuanya dalam ingatan kita-aziah..mira..jaz..ema..along..zura..mina..akma..hanim..eana..yuni..hani..farah..ian..pijah..siti..daus..fathi..izzat..ashraf..fadhli-2011/2012-->SMK SERI JEMENTAH(2006/2010)---aziah..ifah..arapah..ina..aini..epi..ayu..ain..nadia..alya..zairil..farez..jannah..fazilah..soon fatt..ley sheng..woon keat..ong k selvem..malah..wani..ka jun..hong in..hui si..wei hong..-->SK JEMENTAH(2000/2005)-aziah..wani..nadiah..piqa..eza..yana..sifa..wani..malah..qilah..farah..nabilah..aini..arapah..ifah..fuzah..epi..nadia..ayu..iman..kimi..hasif..akhyar..mamat..hariz..zairil..farez..

Saturday 15 December 2012

tiada kata secantik bahasa

Assalamualaikum...

apa khabar pembaca setia?? Mesti korang dah tunggu lama kan.. tp aku tak jugak2 post.
Sorry, sebab aku sangat la sibuk melalui hari aku sebagai mahasiswi. -konon je-

Alhamdulillah.. syukur dengan apa yang Allah berikan pada diriku. Ya allah, hari ni tamat lah training selama 6 minggu berturut2..berpenat lelah tiap2 minggu.. study??-hampeh-
kadang2 aku rasa jeles melihat rakan2 aku.. study.. dan hebat dalam stdy. korang pasti tahu kan.kuiz dan test dua bende paling aku tak suka. sangat2 menyeksakan aku..
dorang sentiasa perform. sentiasa bagi yang terbaik untuk diri dorag. tapi aku?? mungkin usaha aku tak cukup.. namun aku bersyukur dengan apa yang Tuhan berikan.. sedih?sapa tak sedih kalau tak dapat full mark kan. tapi dalam masa yang sama.. aku cuma cakap.. alhamdulillah alhamdulillah sebab aku berfikir no wonder n mmg sepatutnya mereka dpt kerana mereka ade 7 hari dalam seminggu untuk study.. dan aku??cuma ade 4 hari..isnin,selasa,rabu khamis untuk aku fikir pasal stdy aku.. hari2 tu jugak lah hari untuk aku rest dan bina kembali stamina aku selepas penat berpulun melanyak fizikal aku yang tak seberapa ini..

training?? jujur aku cakap.. memang sangat penat. berlari ,dihukum..segalanya dah sebati dengan aku sekarang. tar tu umpama tilam yang berharga beribu2.. lecak dan hujan umpama shower untuk kita membersihkan badan.. peluh umpama perfume bagi aku..
pada mulanya.. aku memang seorang yang lemah.. aku tak mantap pun. jujur. aku bukan lah seorang atlet sekolah,bukan lah pemain bola jaring,pemain bola tampar.. dan aku lah pelajar yang paling tak aktif dengan sukan.sebab tu la aku tak dapat title pelajar unggul masa sekolah.hoho
namun, aku tak pasti kenapa.. aku mula mengerti.. bahawa.. kekurangan aku pada fizikal aku..menyebabkan aku memilih di perjalanan ni. dan aku mengharapkan perjuangan aku ini sehingga titisan darah yang terakhir. -semangat nya weyh-haha
tapi, makin lama aku rasa makin mantap. benda yang aku tak sangka aku boleh buat. iaitu berjoging satu uitm shah alam. pada setiap pysical training(PT pagi)..woooo..aku tak pernah jog kot.kalau diberi pilihan antara jog dan tido. aku pilih tidoooooo.

kini, baru aku sedari.. memang betul. segala tindakan kita dikawal oleh minda kita. sekuat mana pun fizikal, tapi kalau mental tak kuat.kita takkan kuat. tp kalau mental kuat,fizikal secara on the spot akan kuat jugak. macam tu jugak dengan belajar.. set kat mental, yang korang boleh!!!aku boleh!!!!secara automatik,electron positive akan flow.sebab minda mengawal segala nya.dan pastikan matlamat korang. aku belajar sesuatu dari seseorang. bila aku tengok segala tindak tanduk dia.aku kesal.aku sedih.tapi aku tak tunjuk kat dia.
 stu je... korang kena tetapkan matlamat korang.  
apa yang korang nak tuju dalam masa yang terdekat.
dan apabila korang dan masuk dalam sesuatu tu, try untuk habiskan.
jangan separuh jalan..jangan mengalah sebelum mencuba.
itu yang aku belajar..sebab aku tidak pernah mengatakan aku perfect.tetapi aku cuba untuk menjadi perfect untuk diri aku sendiri..jadilah kebanggaan untuk diri sendiri bukan untuk orang lain.sebab itu akan mendatangkan kegembiraan untuk diri anda.percayalah~

untuk korang..yang membaca..apa pun yang korang pilih dalam hidup korang. jangan cepat mengeluh. jangan cepat mengalah. jadikan ia sebagai pembakar semangat. memang la susah kan nak harungi. tapi,cuba fikir mana ada benda yang senang dalam dunia ni. nak masuk toilet pun sekarang kena rm0.50 sen. jadi, nothing impossible in this world. if u think that u can do it. u will do it. percayalah.
dan dalam masa mengejar impian,jangan lupa bumi yang korang pijak. jauh mana pun korang,tinggi mana pun pangkat dan darjat,ingat kampung..ingat tempat lahir..ingat ibu bapa. disitu sebenarnya permulaan kalian dan aku jugak.kegembiraan itu jangan dijadikan sebagai alasan untuk korang lupa akan tempat yang menjadi tatangan korang pada masa dulu.
--->peringatan untuk diri sendiri jugak

jadi,goodluck for all. try to get somethings for your life. think positives in everythings.

untuk mama abah:
terima kasih kerana bagi semangat dekat aziah
walaupun aziah telah kehilangan seorang kawan dan sahabat untuk aziah
bersama-sama meraikan kegembiraan sebagai Lft, Muda 3 tahun akan datang
aziah akan cuba teruskan sedaya upaya aziah
sedaya mungkin..
menghabiskan keringat aziah demi untuk agama,bangsa dan negara aziah
aziah cuba mama,abah
mungkin aziah tidak sekuat mereka
tapi aziah cuba untuk menjadi kuat untuk diri aziah sendiri
mama abah..
kehidupan aziah selama 19 tahun ini membuatkan aziah tabah
dalam segalanya.
gagal,jatuh bangun aziah
kesedihan aziah
cuma aziah yang rasa,aziah yang lalui..
air mata yang aziah sembunyikan selama ini..cukup sekadar aziah yang rasai
biarkan setiap senyuman tu menutupi segala kesedihan
aziah dah bersedia lama untuk segalanya.
mama abah,doakan perjalanan aziah
sepenat mana pun aziah dengan training,pelajaran aziah tetap no 1
itu janji aziah
doakan perjuangan aziah untuk mencapai cita2 aziah dunia akhirat
salam rindu dari perantau...

ketika dirimu lahir ke dunia
mata mu tertutup rapi
pada masa itu kamu tidak mengenal lagi dunia ini
namun
semakin lama
matamu terbuka luas melihat dunia terbentang luas
mata mu telah terpana pada anak mata ibubapa mu
ketika itu
cinta pertamu mu di dunia telah pun hadir
namun
mengapa dunia telah menghasutmu
untuk kamu melupakan cinta pertamamu
lalu menggantikan cinta pertama itu kepada orang lain
wahai insan yang bergelar remaja
meningkatnya usiamu
perlu dimatangkan dengan pemikiranmu
sedarlah wahai remaja..
bangun dan bangkit lah kamu dari cinta yang dusta
jangan lah leka dan lalai mengejar cinta yang belum pasti lagi menjadi milikmu
remaja...
bangun lah..bangkitlah...
perjuangkan agama,bangsa dan negaramu
kerana
ini saja harta peninggalan kita...


hari pertama bergaya dengan baju ni.
baju ni bukan size aku.besar gedabak
macam baju hujan-kata puan nina
semoga kuat mental+fizikal
aziah boleh!!!



2 comments:

  1. sebenarnya aku dah taip minggu lepas lagi.cuma aku tak publish je.
    harp maklum

    ReplyDelete
  2. Wahhh...gogogo...caiyok2!! Hehe...

    ReplyDelete