s3bp5 bersama kenangan2 kita bersama..semuanya dalam ingatan kita-aziah..mira..jaz..ema..along..zura..mina..akma..hanim..eana..yuni..hani..farah..ian..pijah..siti..daus..fathi..izzat..ashraf..fadhli-2011/2012-->SMK SERI JEMENTAH(2006/2010)---aziah..ifah..arapah..ina..aini..epi..ayu..ain..nadia..alya..zairil..farez..jannah..fazilah..soon fatt..ley sheng..woon keat..ong k selvem..malah..wani..ka jun..hong in..hui si..wei hong..-->SK JEMENTAH(2000/2005)-aziah..wani..nadiah..piqa..eza..yana..sifa..wani..malah..qilah..farah..nabilah..aini..arapah..ifah..fuzah..epi..nadia..ayu..iman..kimi..hasif..akhyar..mamat..hariz..zairil..farez..

Thursday 14 June 2012

Bab 24


assalamualaikum w.b.t....
apa khabar semua?????harap2 sihat2 la rakyat jelata..
beta bersyukur kehadrat Illahi kerana mempunyai rakyat jelata yang taat kepada beta...
wahh sejak bile jadi keturunan raja ni...hehehe
act aku ni ada jugak la bau2 bacang dengan hang tuah...hahha
darah yang mengalir ni ade la darah2 mahsuri...hahahhah
-perasan betoi la aku ni-


ehem kali ni aku taknak la cerita pasai budak2 kelas aku lagi
tapi aku nak cerita atau imbas kembali perasaan putus asa semasa kita berada di matrik
putus asa??
kalau ikut kan pastinya istilah tu tak wajar di ungkapkan ..
sikit pun tak boleh sebab bile kita putus asa kita pasti akan down...akan rasa nak marah..dan kadang2 kita akan rasa kite ni bodoh...-err kasar ke perkataan yang aku gune ni??-
kita juga kadang2 akan menyalahkan diri kita dan kadang2 jugak kita akan menyalahkan orang2 sekeliling kita dengan kegagalan yang kita hadapi...
pernah korang rasa tak perasaan ni???
kita putus asa bila kite gagal kuiz,gagal exam,atau gagal segalanya...
kalau gagal bercinta tu aku rasa korang belum lagi..dan aku pun belum lagi...(nak cakap yang aku ni single n available lagi)..ahahhaha


ok sekarang cube korang renung2...jangan renung2 sampai tertido la ye...renung2 kan di mana subjek yang pasti akan menimbulkan perasaan putus asa dalam diri korang...
cepat..cepat..
fikir...
duduk rumah otak korang tak berjalan...aku suruh korang fikir ni nak bagi otak korang aktif balik..hehehhe


alaa korang ni..
mesti korang akan cakap 
"mane ada..aku tak pernah putus asa la"
hahahahah
TIPUUUUU
TIPUUUU
jangan menipu la perasaan korang dengan aku...
aku kalau tenung korang..apa yang tersirat aku boleh tahu tau..so awas dengan aku..heheh
ada ilmu ni..heheh


pasti nya subjek BI la kan...
with Mrs.Pamelyn Tan Corsy
heheheh.betol tak???
haaaa mesti korang dah lupe ni..bile aku cerita balik baru korang teringat..
masa korang bace ni 
mesti korang"senyumm dan geleng2 kepala lalu berkata 'aah la'.."kan kan kan...
hahahahhaha
subjek BI ni sebenarnye interesting...dan macam2 aktiviti yang kita akan buat..tu la ni la...macam2..kalah pelakon teater..kadang2 terase macam kita ni students SCIENCE SENI bukan SCIENCE HAYAT...huhuhuhu
korang masih ingat tak teacher pernah berkata dahulu...sebelum masuk sem 2...die kata yang sem 2 lebih interesting...die cakap kita akan nyanyi bawah pokok sambil main gitar..huahuahua
aku tunggu..aku tunggu..tapiii....
hancur harapan aku tu..hilang berkecai menjadi debu dan telah ditiup angin...err tapi aku rase debu pun takda..yang ada hanya thesis bi yang melambak2...


aku masih mendengar keluhan korang kerana sentiasa direject...
bak kata daus...kalau teacher tak terima
"kami surrender"
hahahha..
kalau teacher suke...die cakap "your group is the positive group"
hahahah dan daus akan cakap
"i like this group...this group very positive group"..-untuk pengetahuan korang daus kan over...over confident..masa die buat power point...die buat page cover depan je kot...bangga giler kata lawa..lawa..lawa...
hahahaha sekali lagi aku menggeleng..
dan aku maish ingat lagi farah..aku selalu datang bilik die semata2 sebab nak buat bi...huhu dan aku pernah tido dengan die...1st moment ade orang tido peluk aku..huahuahua...lawak la...rasa macam rapat sangat..tapi semua tu dah takda...


kerana putus asa bi jugak...aku rasa fathi sentiasa nak mis kelas teacher...ade jela alasan..tido la ape la...padahal aku tau fathi tu dah bengan dengan teacher...


macam tu jugak la ashraf...huhuhu...die bengang dengan teacher..mule2 malu nak cakap...malu nak mengumpat..nampak je aku bukak mulut...bukan main lagi die tambah panjang berjela die mengumpat...adoii satu2 teringat balik..
macam2 perangai...


dan aku masih ingat lagi bagaimana yuni mengeluh masa nak buat pasal promotion...SOMALIA>.ko ingat tak yuni??kita buatt depan court squash...putus asa kerana teacher suke tapi die nak lebih dari kite...penat kita pk dan memerah otak..sebab kita berkerja berdua tanpa pali..


dan aku masih ingat teacher ada tanya izzat...'do you give full commitment to your group'-aku tak ingat la ayat sebenar..tapi lebih kurang macam ni la...dan die cakap tidak...dan semasa presentation,teacher sentiase puji izzat...tapi izzat cakap 'bukan die...tapi group die'...dan sebab tanda mintak maaf ko pada budak2 group ko..ko bagi sorang satu coklat cardbury saiz kecik...perisa BLACKFOREST..haha..aku dapat rasa jugak coklat tu...


semua nye sifat putus asa akhirnya mendatang kan satu impak..korang perasan tak..korang putus asa tetapi korang lakukan jugak..korang sayang teacher..err bukan korang tapi kita..hehehhhe
putus asa tu kadang2 perlu bagi menaikkan lagi semangat kita dengan cara ditekan oleh orang ketiga...
susah nak lupa kan...rindu nak ditekan oleh teacher...yang ada hanya kenangan perasaan putus asa tu..tapi putus asa itu tidak membuat kita hilang semangat..namun kita semakin membara untuk melakukan yang terbaik untuk teacher....
dan teacher sayang kita kerana kita je kelas die yang sentiase menggangguk bila die nak buat ekstra kelas...-baik kan-

No comments:

Post a Comment