s3bp5 bersama kenangan2 kita bersama..semuanya dalam ingatan kita-aziah..mira..jaz..ema..along..zura..mina..akma..hanim..eana..yuni..hani..farah..ian..pijah..siti..daus..fathi..izzat..ashraf..fadhli-2011/2012-->SMK SERI JEMENTAH(2006/2010)---aziah..ifah..arapah..ina..aini..epi..ayu..ain..nadia..alya..zairil..farez..jannah..fazilah..soon fatt..ley sheng..woon keat..ong k selvem..malah..wani..ka jun..hong in..hui si..wei hong..-->SK JEMENTAH(2000/2005)-aziah..wani..nadiah..piqa..eza..yana..sifa..wani..malah..qilah..farah..nabilah..aini..arapah..ifah..fuzah..epi..nadia..ayu..iman..kimi..hasif..akhyar..mamat..hariz..zairil..farez..

Monday 25 August 2014

Tahniah ...!!!

kadang-kadang kita tak jangka yang kita akan kecapi apa yang kita perolehi sekarang. Memang betul kata orang.."manusia boleh berubah"...manusia yang dulu tidak semstinya akan sama sehingga sekarang. Dan apa yang kita perolehi sekrang telah membuktikan yang kita adalah manusia yang luar biasa. Mungkin di mata dan pandangan orang lain...ia adalah satu benda atau perkara yang biasa. tapi,pada pandangan diri kita sendiri. Kita akan bangga dengan diri kita. Allah itu adil.Memberikan rezeki kepada hambaNya... dan menaik darjat hambaNya tanpa disedari.

benda tu berlaku pada diri aku sendiri...sebab tak pernah terlintas lansung untuk kearah itu.tapi dia la..yang memberi dorongan..yang mempengaruhi aku sehingga menjadi aku yang sekarang.aku bersyukur disebabkan dia..die telah membuka minda aku...menguatkan semangat aku...
aku bangga dengan dia..dia role model aku...bila aku melihat dia...aku sentiasa terasa dia sangat beruntung..beruntung kerana kehidupan die...semudah itu..tidak seperti aku..yang berliku.
tapi mgkin die menyembunyikan..kita pun tak tau kan.

tapi kerana dia...aku sentiasa mencabar diriku..
"dia boleh..knp aku tak boleh"...akhirnya aku dah berjaya sehingga tahap ini.

apa-apa pun...23hb hari tu...akhirnya habis sudah perjalanan sebagai kadet buat Amanina Abd Sukor.
wahhh puan..dah Leftenan Muda.saya bangga...bangga.
saya harap puan akan menjadi pegawai yang bertanggungjawab. Yang menjaga kebajikan anak anak buah puan.
setiap tanggungjawab yang allah berikan tu adalah amanah. semakin atas kita berada..semakin berat amanah kita .
ingat bahawa pangkat tidak menjamin tiap darjat kita di sisis tuhan.biar kita buruk pada pandangan manusia..tetapi tidak pada pandangan Tuhan.
jadilah hambaNya yang taat pada perintah Nya..
semoga ukhwah kita sampai bila bila.
takda apa yang saya boleh berikan kepada puan..
bila saya nampak gambar puan...akhirnya...
saya rasa berkobar-kobar ..tak sabar nak rasa perasaan seperti mana perasaan gembira puan sewaktu ditauliahkan sebagai Leftenan Muda..
saya berharap saya mampu bertahan.lagi setahun je..lepas tu Leftenan Muda Noraziah Binti Mohd Darus pulak..hihi.

doakan saya puan..semoga puan tak lupa saat kita bersama. terima kasih di atas layanan puan terhadap saya. Terima kasih sebab tunjuk saya erti sebenar kehidupan. Terima kasih kerana terima saya,didik saya...
saya bersyukur kerana di setiap destinasi yang saya tuju dan berhenti..saya akan dipertemukan oleh seseorang atau beberapa orang yang baik..yang mampu membawa saya kearah kebaikan.
terima kasih puan..
orang kata "hargai sementara ada..kerna satu ketika nanti..ia pasti menjadi kenangan",,,,

kenangan itu mungkin ada pahit..ade gembira..ade duka..
tapi itulah kehidupan..
Allah telah ciptakan berbagai-bagai rasa dalam kehidupan manusia
agar manusia
berasa keindahan kehidupan
setiap apa yang kita kecapi itu
adalah kejayaan untuk diri kita...
itu lah yang mampu
menjadikan kita
orang luar biase...

percaya lah puan..
setiap kepahitan itu ade kemanisannya...


bila tengok..lawa jugak puan ni.hehhe

saya bangga dengan puan

Ini paling bermakna..kerna setiap kejayaan yang kita perolehi itu..kita kongsi bersama dengan orang tersayang. semoga saya pun dapat seperti ini...tapi mampukah saya bertahan?


1 comment:

  1. You could also be like her =]
    Kejayaan tak dicapai dengan mudah.
    Sungguh, tak ada shortcut untuk capai kejayaan.
    Percayalah, anda juga mampu lakukan! =]

    Love,
    MDL

    ReplyDelete