s3bp5 bersama kenangan2 kita bersama..semuanya dalam ingatan kita-aziah..mira..jaz..ema..along..zura..mina..akma..hanim..eana..yuni..hani..farah..ian..pijah..siti..daus..fathi..izzat..ashraf..fadhli-2011/2012-->SMK SERI JEMENTAH(2006/2010)---aziah..ifah..arapah..ina..aini..epi..ayu..ain..nadia..alya..zairil..farez..jannah..fazilah..soon fatt..ley sheng..woon keat..ong k selvem..malah..wani..ka jun..hong in..hui si..wei hong..-->SK JEMENTAH(2000/2005)-aziah..wani..nadiah..piqa..eza..yana..sifa..wani..malah..qilah..farah..nabilah..aini..arapah..ifah..fuzah..epi..nadia..ayu..iman..kimi..hasif..akhyar..mamat..hariz..zairil..farez..

Saturday 30 March 2013

Assalamualaikum..

malam bertemankan bintang..siang bertemankan mentari. dan aku..kini berada di kediaman yang sgt asing bagi diri ku... entah mengapa aku terasa untuk berfikir.. mengapa jalan ini yg aku pilih untuk kehidupan ku...
adakah ini adalah jalan hidupku yang sepatutnya ku lalui.. untuk berpatah balik..tidak mampu untuk diriku... yang aku perlu ketahui adalah aku perlu melalui.. melangkah kehadapan.. dengan penuh perasaan gementar... penuh dengan perasaan ketakutan...penuh dengan perkara yang tidak mungkin aku jangka kan.

Ya Allah...semoga Kau kuatkan diriku..mental dan fizikal ku untuk aku terus berjuang menegakkan agamamu..

\\terasa lama sangat aku tak update blog ni. mula2 exam,lepas tu sibuk dengan anual dan sekarang dah mula kan kembali kehidupan sebagai mahasiswi. masa aku memang sangat terhad.bila dah masuk sem 2 ni..dah mula diperkenalkan dengan system...waaa pening sgt!!!entah ape2 la.adoii..kelas aku pulak agak full untuk setiap hari.balik je,perlu lak menjalankan tanggungjawab ku yang kedua di level..memang penat.
dan menyebabkan kehidupan aku sedikit tertekan. oleh sebab itu, aku lari mencari ketenangan pada hari ini.//

aku cume nk share sedikit pengalaman aku sewaktu aku di camp hari tu..anual camp untuk palapes udara di UUM.dua minggu aku kat sana. memang penat.tido tak cukup.makan pun tak cukup.orang Somalia pun tak macam aku.memang setiap hari kami akan menghitung masa dan detik supaya cepat berlalunya 2 minggu tu.
mula2 aku training disana dahulu sebelum melangkah untuk memasuki hutan.
memang byk bende aku belajar dari situ.. salah satu nya adalah semangat kerjasama. rasa macam stress bila org lain terlalu pentingkan diri mereka sendiri.-aku taknak la cerita kan(malas nak taip)

mula2 dekat sana macam biasa la...eh kejap,sebelum tu,kami bertolak dan berhenti ni Pengkalan TUDM Subang untuk ambik weapon.(rasa takut sangat2 pegang weapon,tapi kadang2 bangga jugak)-
lepas tu masa kat sana,macam2 pengalaman..ade satu hari tu,jurulatih tinggalkan kami dalam satu kumpulan di satu hutan.entah mane entah hutan tu.masa tu pelajaran COMPASS MATCHING.masa masuk tu ok je la..sampai kat satu masa...kami nampak kerbau..hitam..byk plak tu..pengalaman paling pahit bila antara group aku yang kena kejar dengan kerbau..aduhhh lawak..pastu masuk sawah padi,tang2 panas terik,pakai beg dan boot.memang berat teramat berat,.sampai termasuk kat dalam sawah.dan masa di tempat checkpoint terakhir..aku berada di satu signboard dan baca..fuyooooo aku dah sampai JITRA..selepas tu,dan nak akhr2 tu,kami membuat persediaan untuk ke hutan..masa kat hutan ni paling la memenatkan.panas terik...masa ni buat kat HUTAN ape tah.aku dah tak ingat.makan masak sendiri..masa malam TAWANAN..memang merasakan seperti peperangan yang sebenar la...bom sana bom sini..tembak sana,tembak sini..sampai kan bila peluru habis...baling je dengan batu..luka pun luka la musuh tu.-malas nak jadi baik sangat-dah la dalam pengkalan takda toilet,air terhad,makan terhad...sangat takut...takut kena tawan..takut kene berendam,siteroll dan sebagainya la..tapi alhamdulillah kami menjaga pengkalan kami sebaik mungkin.4 hari tak mandi..memang balik UUM balik dengan bau yang sangat harum la konon nya. sampaikan pak cik bas tu boleh komplen dulu kat jurulatih suruh kami tukar baju dulu baru naik bas. jangan pakai baju no 4.tapi yang paling best dan menggeramkan pegawai peringkat aku...bila kami naik je bas dan bas mula bergerak..kami sume pasti pengsan tahap maksima...hanya menyedarkan diri bila suruh turun solat dan makan.lepas tu kami pengsan balik.balik2 memang hitam legam.,
terkejut mak aku tengok.anak dia dah berubah.tapi itu lah pengalaman paling indah yang pernah aku perolehi..sebab pengalaman macam ni bukan semua orang ada..hanya orang tertentu je yang mampu perolehi nya.

*dekat sini...aku belajar apa2 pun berlaku...kerjasama antara satu pasukan tu mesti ada..jangan pernah mementingkan diri sendiri..nak kata aku ni mantap sangat tu tidak la tapi nak tak nak aku kena usaha untuk jadi mantap macam mereka..*

\\kini kehidupan aku mula beralih di KOLEJ TERATAI..dimana budak2 palapes duduk.penat jangan cerita la.sehingga aku rasa tertekan sangat2..rasa tak tenang hidup. lalu,pada hari ni...Tuhan telah tunjukkan aku satu jalan..telah tertulis untuk aku ke program RAKAN DINAMIK.dimana seperti usrah..yang paling muda,aku la..hahha.yang lan semua tua2 dari aku.apa yang akak2 tu cakap memang betul.."Allah telah tetapkan kita untuk berada disini...berada di majlis ilmu ini...mungkin ada sebab..Tuhan telah memilih kita...namun,ia menjadi pilihan kita pula..adakah kita nak teruskan di landasan yang Satu ini ataupun untuk menepis perjalanan itu kerana ia mengehadkan kehidupan kita."..
"aku berfikir pula...alhamdulillah Tuhan telah menetapkan aku untuk ke program seperti itu pada hari ini..agar aku mengingati untuk melakukan setiap tugas ku kerana Allah..dan mengikhlaskan hati...ini lah masa untuk berubah..dan bersyukur kerana kita dilahirkan terus Islam..sedangkan ramai lagi khalifah di muka bumi Tuhan ini sedang mencari Apa Itu Islam??tetapi kita sendiri yang menolak segala nya..menolak segala perkara yang sepatutnya menjadi pegangan kehidupan kita..cuba kita hayati...dan reflex balik perjalanan kehidupan kita..pernahkah kita fikir yang kita bukan sahaja hidup disini..tetapi ada lagi kehidupan yang lain...kadang2 kita sendiri lupa bila kita sentiasa memikirkan dunia...kita lupa kan Allah..
aku merasakan kehidupan ku kosong..hatiku tidak tenang...dan Alhamdulillah...Allah membrikan solution kepada diriku dengan menghadiri usrah pada hari ini..
aku cuba ya Tuhanku...cuba untuk perbaiki diriku..semoga Engkau mengkabulkan kehendak hatiku untuk berubah kearahMu..
inshaAllah



-----\\saja nak komen
tiba2 teringatkan izzat.dulu dia selalu sms aku..tapi sekarang mungkin dia sibuk dengan final exam..semoga kau,fizah dan fathi dapat buat yang terbaik ye final ni...kami  semua menantikan kau..
GOOD LUCK GUYs

\\komen lagi
Tahniah juga kepada  SMK SERI JEMENTAH kerana mendapat penganugerahan daripada negeri JOHOR.teruskan momentum kearah kejayaan. bekas2 students sekolah sentiasa doakan. Tahniah jugak kepada guru2 yang mendapat perkhidmatan cemerlang untuk tahun ini.

\\komen 
kali ini aku dikejutkan dengan pemergiaan arwah UNCLE AZIZ.mungkin ini salah satu yang membuatkan aku makin kosong. hati ku sedih..diatas kepergiaanya..sayang seribu kali sayang..aku rindu die...dah lama aku tak balik Penang.tiba2 die pergi begitu saja. memang terkejut masa dapat berita tu.
apa2 pun Allah menyayangi nya..maafkan kesalahan aziah dengan uncle.uncle banyak sangat bagi aziah macam2. I LOVE U UNCLE AZIZ.abang hisyam,u have to be strong...he loves u n knew that u already can be a responsible person now.that y,he leave u.
*aku rasa kosong sangat...aku rasa macam orang2 yang aku sayang semakin jauh meninggalkan aku..dan aku..pastinya kesunyian selamanya*                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

3 comments:

  1. palapes ko skunk epal erhh. da la dtg uum x gtaw pom. sobsobsob. haha :)

    ReplyDelete
  2. eh aku ade bgtau kau yg aku nk dtg sane...beberapa bulan sebelum tu.tp kau cuti time aku dtg tu...

    ReplyDelete
  3. You are not alone.
    Allah always with you.
    Remember! Always!
    Allah always...
    In your heart.

    love,
    M.D.L (^_^)

    ReplyDelete