s3bp5 bersama kenangan2 kita bersama..semuanya dalam ingatan kita-aziah..mira..jaz..ema..along..zura..mina..akma..hanim..eana..yuni..hani..farah..ian..pijah..siti..daus..fathi..izzat..ashraf..fadhli-2011/2012-->SMK SERI JEMENTAH(2006/2010)---aziah..ifah..arapah..ina..aini..epi..ayu..ain..nadia..alya..zairil..farez..jannah..fazilah..soon fatt..ley sheng..woon keat..ong k selvem..malah..wani..ka jun..hong in..hui si..wei hong..-->SK JEMENTAH(2000/2005)-aziah..wani..nadiah..piqa..eza..yana..sifa..wani..malah..qilah..farah..nabilah..aini..arapah..ifah..fuzah..epi..nadia..ayu..iman..kimi..hasif..akhyar..mamat..hariz..zairil..farez..

Monday 30 July 2012

KITA ADALAH APA YANG KITA FIKIRKAN

ye memang betul pun.."kita adalah apa yang kita fikirkan".


Assalamualaikum..


"kita adalah apa yang kita fikirkan"..serius sedap pulak ayat ni..so aku fikir ape salahnya kalau aku taip sikit. sekiranya kita sentiasa berfikiran positif maka positif la kita akan jadi tetapi sekiranya negatif pemikiran kita,maka hasilnya pun akan menjadi negatif.
dah mula takda idea dah nak tulis apa-tapi apa2 pun kena tulis gak
"nama melambangkan keperibadian kita"...memang betul.memang betul.
contoh macam nama mohd izzat(kekuatan terpuji)..ia melambangkan kekuatan seseorang tu..macam tu jugak bila nama die SITI KHADIJAH...yang kita tau siti khadijah ni srikandi semasa zaman kegemilangan islam dulu.masa penyebaran islam mula nak berkembang pesat.jadi maksudnya orang yang mempunyai nama ni mesti la seorang yang tabah,kental,berjiwa waja...macam tu jugak bila nama seseorang tu NURUL AMIRAH..bermaksud cahaya puteri...erm memang karakter pun umpama puteri2 gunung ledang la..kalau AMEERUL ASHRAF pulak..maksudnya luhur..jadi memang luhur la budi pekerti dia..
banyak lagi nak letak sebenarnya..tapi tak sempat la..jd nama2 yang kat atas ni sebagai contoh je..


tak kira la siapa pun anda..kalau anda bukan seperti apa yang termaktub dalam maksud nama anda sekalipun..anda patut bersyukur..kerana maksud nama itu boleh mendoakan anda menjadi seseorang yang sentiasa positif.
hidup memang sekali.jadi apa2 pun sentiasa positif dengan diri sendiri dan orang sekeliling sebab kita dan orang sekeliling sangat memerlukan antara satu sama lain..terutama sebagai supporter kita sewaktu kita jatuh.tapi bila kita ada kat ats,jangan pula lupa pada orang dibawah..kerana semua yang kita miliki bukan milik kita yang hakiki.sampai masanya nanti,semua nya akan kita pulangkan kembali kepada Pencipta kita.


***
dan aku...NORAZIAH...bermaksud "cahaya keistimewaan"..erm istimewa ke aku??kalau aku je fikir aku istimewa tetapi orang sekeliling tak rasa macam tu..tak jadi istimewa jugak..betul x??hehe.
apa2 pun..syukur..
nama aku ni abah aku kata masa aku lahir.sebelum tu abah aku mimpi..ada orang datang kat dia suruh bagi nama ni pada aku..mama aku pun tak tau..abah aku yang bagi nama..
syukur alhamdulillah..
terima kasih abah dan mama

1 comment:

  1. eh ada nama aq..
    HEHE!
    Terima kasih cik Cahaya keistimewaan :)

    ReplyDelete