s3bp5 bersama kenangan2 kita bersama..semuanya dalam ingatan kita-aziah..mira..jaz..ema..along..zura..mina..akma..hanim..eana..yuni..hani..farah..ian..pijah..siti..daus..fathi..izzat..ashraf..fadhli-2011/2012-->SMK SERI JEMENTAH(2006/2010)---aziah..ifah..arapah..ina..aini..epi..ayu..ain..nadia..alya..zairil..farez..jannah..fazilah..soon fatt..ley sheng..woon keat..ong k selvem..malah..wani..ka jun..hong in..hui si..wei hong..-->SK JEMENTAH(2000/2005)-aziah..wani..nadiah..piqa..eza..yana..sifa..wani..malah..qilah..farah..nabilah..aini..arapah..ifah..fuzah..epi..nadia..ayu..iman..kimi..hasif..akhyar..mamat..hariz..zairil..farez..

Friday 27 July 2012

Bab 34

Assalamualaikum..
terasa lama sangat tak update.sorry sangat2 sebab sibuk.sibuk memenuhkan diri dengan class.hehehe
terasa seronok sangat.seronok bila dapat kesana.dapat jumpa kawan2 baru.walaupun pertemuan hanya seketika.hanya sebulan.tapi alhamdulillah.sekurangnya dapat memperbaiki sedikit kelemahan aku..
dalam beberapa hari lagi..maka bergelarlah aku sebagai seorang yang bergraduate..


thanks Miss Fathiah n Miss Shaharizah..because both of u give me a lot of support.and i'm happy to know both of u..thanks a lot.
okay la..beberapa jumaat yang lepas..keputusan UPU keluar.dan alhamdulillah..semua rakan2 aku berjaya..syukur la dengan apa yang Tuhan berikan kepada kita.kadang kala kita tidak menyangka yang kita akan dapat sesuatu yang kita rasa kita tidak akan dapat perolehi.
memang sedih kan.tetapi seperti yang aku tulis pada entry yang lepas.
SELARASKAN KEHENDAK HATI DENGAN KEHENDAK TUHAN.
mungkin pada pandangan manusia..
"alaa ape la sangat yang ada pada U tu..xclass la..."
memang betul mak cik2..tak class..jika kita dapat u yang biasa2..tp ingat la rezeki Tuhan tu luas..aku masih ingat lagi apa yang dikatakan oleh mentor aku kepada aku..
"jika kita tak dapat apa yang kita nak di sini(matrik),Tuhan akan bagi semasa disana(u atau hari2 kemudian)"..
maka kita bersyukur la..ada rezeki..ini peluang kedua kita..
tak semestinya kita gagal pada hari ini..kita akan gagal buat selamanya...dan tak semestinya orang yang sentiasa pandai akan sentiasa pandai sampai ke akhr hayat die..jadi pucuk pangkalnya adalah diri kita sendiri..bersyukur dengan kesemua yang Tuhan berikan..sebab bila grad nanti pun takda la tulis U mana.
yang penting buat kawan2..aku nak wish tahniah kepada semua rakan2 aku..
ada yang dapat UMS,UMT,UMK,UNISZA,UKM,USM,UTM,UITM,UTHM,UPM,UPSI,UUM..tahniah..tahniah dan tahniah..
mungkin ada yang mendapat apa yang dimintak dalam UPU n ada jugak yang tak.tapi apa2 pun semua tu adalah rezeki masing2.jangan putus asa.dan malu dengan kos yang kita peroleh.sebab nya..kita tak tahu apa perancangan yang telah ditentukan Tuhan kepada kita.
mungkin coarse yang kita dapat tu tak terkenal..tapi sapa tahu satu hari nanti...kita lah yang paling penting dalam negara..hehe
semua dah ada haluan masing2.mugkin ada yang sama tempat dan mungkin jugak ada yang tak sama tempat.apa2 pun persahabatan kita tetap sehingga ke akhir hayat.
Allah telah memberikan kita peluang kedua.mungkin peluang kedua ni kita perolehi sama ada ke IPTA ataupun masih di tempat yang sama.tapi hargailah...tu yang terbaik sebenarnya...
untuk kawan2 yang masih berada di matrik terutama kepada izzat,fathi dan pijah...teruskan usaha..jangan sia2kan peluang yang ada.kami semua support korang.
korang boleh lakukan.malah lebih baik dari kami.


******
diam tak diam...dah masuk bulan Ramadhan...


bila masuk ramadhan..teringat pulak masa kat matrik dulu..petang2 sibuk gi bazar..kadang2 beli macam tak ingat dunia..dan duit keluar macam air..masuk macam kura2..huhu..
tibe2 teringat pulak waktu berbuka sama2 dengan kawan2 praktikum..masa berbuka sama2 tu..mentor kami aka CIKGU FAZ(mention nama lagi)..hahaha belanja ayam percik..huhu
b\azan je bukan main pelahap semua...makan macam tak ingat dunia..huhu..gelojoh..
lepas tu nak mgrib pun tak boleh..perut dah penuh..tunggu nak meletup je...hehe
apa2 pun tu semua best kan..
bukan senang nak makan sama2..
maklum la semua liat nak keluar bilik...


jadi wish aku untuk para pembaca...
tingkatkan amalan,ukirkan senyuman 
sebab bulan2 puasa ni..banyakkan amal..cakap pasal banyak amal ni..yang perempuan tu..kalau pergi masjid..jangan la plak semata-mata nak tunjuk telekung tu..made in indon ke rusia ke..bunga besar2 ke...kurangkan la sifat menunjuk...merendah diri itu lebih baik dan cukup la sekiranya hanya orang2 yang mengenali kita sahaja yang mengetahui tentang diri kita..buat apa nak menunjuk..bukan boleh dapat untung pun..betul tak???
makan tu biarlah sederhana...jangan pulak orang masa puasa patutnya makin kurus...kita puasa makin gemukkkk pulak..-jangan jadi macam tu...hehe


oklah sampai disini jela ye...
"jangan terlalu bercita2 untuk menggapai impian setinggi langit kerana bila kita jatuh..kita rasa sakit yang amat sangat"
jadi gapai la cita2 mengikut kemampuan kita..jangan terlalu mengikut orang..
"orang tu 4 flat..kita mungkin ingin juga nak 4flat tapi last2 kita dapat rumah flat je"
usaha biarlah lebih...tapi apa yang terjadi selepas itu...kita perlu tawakal dan redha...kerana setiap kepedihan itu Allah nak bagi kemanisan dengan cara meningkatkan darjat kita di sisi nya..mungkin kita rasa kita tak suka dengan apa yang tuhan berikan kepada kita...tapi pada hakikatnya..itulah yang Tuahan suka..maka relakan kerana Tuhan maha mengetahui segalanya yang ada dilangit mahupun di bumi..


TAHNIAH dan SYUKUR ALHAMDULILLAH

No comments:

Post a Comment