s3bp5 bersama kenangan2 kita bersama..semuanya dalam ingatan kita-aziah..mira..jaz..ema..along..zura..mina..akma..hanim..eana..yuni..hani..farah..ian..pijah..siti..daus..fathi..izzat..ashraf..fadhli-2011/2012-->SMK SERI JEMENTAH(2006/2010)---aziah..ifah..arapah..ina..aini..epi..ayu..ain..nadia..alya..zairil..farez..jannah..fazilah..soon fatt..ley sheng..woon keat..ong k selvem..malah..wani..ka jun..hong in..hui si..wei hong..-->SK JEMENTAH(2000/2005)-aziah..wani..nadiah..piqa..eza..yana..sifa..wani..malah..qilah..farah..nabilah..aini..arapah..ifah..fuzah..epi..nadia..ayu..iman..kimi..hasif..akhyar..mamat..hariz..zairil..farez..

Monday 9 July 2012

Bab 31


Setelah berkurun lamanya tak menaip,...dan sekarang aku hadir dengan hati yang kosong..tak tau kenapa hati ni seakan-akan hilang..entah la kenapa hati ni rasa sayu..selepas je keputusan tu dah dilakukan...
seandainya itu yg terjadi...maka aku lepaskan...
ok la..oleh sebab dah terlalu banyak aku berjanji untuk menulis tentang JUMAAT..
sorry korang sebab menunggu JUMAAT terlalu lama...sorry sebab waktu sangat menyekat diri aku untuk duduk didepan lappy untuk menulis..sorry~
dan aku baru je tau ade mamat ni yang membaca sampai nangis2..haha
sapa agaknye ek?????
jom2 kite main teka teki..


untk JUMAAT yang menjadi penghulu segala hari dan menjadi pelengkap kepada tiap2 hari...kita akan mulakan dengan lafaz bismillah aku mulakan..


mula2 di pagi JUMAAT..kita biase nye akan menghadapi KUIZ MATEMATIK..tu pun kalau kita rajin nak join la dari cikgu hairon..hehe,,,selalunye kuiz akan mule awal..pukul 7 lebih dah start dah dekat DK 1..kita pun pagi2 lintang-pukang la kan...sebab cikgu buat kelas awai sgt...taik mata un tak sempat nak cuci lagi.dan kadang2 cikgu hairon buat kelas ekstra pagi2..die akan halau siapa yang lambat.ekstra MATEMATIK KULIAH.die akan kata yang kita punya kuliah ketinggalan jauh..orang lain semua dah masuk bab lain.padahal roomate2 aku semua kata kita paling awai n dorang yang ketinggalan.huhu..cikgu hairon tipu kita...huhuhuhu..mentang2 la kita2 semua ni lurus tahap maksimum..huhuhu


selalunya kalau lepas je kuiz,kita akan keluaq pi beli makanan kat kafe...selalunya la sebab semua lapaq.orang penang kata "lapaq halilintaq"..hehehe..maksudnye lapar sgt2 la..heheheh...
dan selepas tu kita akan bersedia untuk ke kelas KIMIA KULIAH dengan CIK AIDA TERSAYANG atau EN.SYED ABD RAHIM...huhuhu serius baru tau name penuh die syed abdul rahim bin syed ape tah..aku ingat name die syed je..hahahha...nasib la dlm experiment report kita tulis macam tu je..cube korang bayangkan kalau kita tulis EN.SYED B.ABD RAHIM..hahha mau kena..tapi aku rase die cool je sebab die tak macam MRS.TEE BEE LIAN.salah tulis nama pun nak deduced 5 marks..heheh...biasa nye kalau waktu MATH N KIMIA KULIAH pada hari JUMAAT kita akan duduk dekat DK5.sejuk kan...bekuuuuuu dan sedap untuk tido..nak2 tengok cik izzat n cik fathi..comel je dorang tido..hahahha..dan tak lupa jugak tengok cik ema tido..hahahhahah..opss ema kalau tau aku kutuk die ni mampuih aku...hehehhehe


lepas tu kita pun keluar la dari bilik ais tu...dan menuju ke BILIK TUTOR..untuk KIMIA TUTOR bersama PN.WANIZA..yeke ni name die???huhu konfius..seang2 name die cikgu remaja la..hehehhehe...masa ni kita akan naik tingkat 2..huhuhuhuh..dan memulakan kelas bersama die..zass zisss zusss...korang ingat tak die cakap yang "antara kelas2 yang die ajar..kelas kita la paling tercorot sekali".terasa....terasa sangat2...erm tapi ape boleh buat..kita memang macam ni cikgu...kami tak pinta...n kami pun taknak jadi tercorot...sapa nak gagal cikgu..takda sapa yang nak..tapi percaya lah..kiteowg mungkin tak menyerlah disini..tapi janji kami..satu hari nanti...kami lah yang negara perlukan..cewaahhh~...hehhe


ok lepas je bengong2 dengan kelas KIMIA TUTOR..kita akan turun tangga yang bahagian belakang tu..untuk menuju ke SC KOMP TUTOR..bersama PN ANIE...masa die takda...PN HAASNI ganti...aku ingat lagi...aku kena berdiri..sebab 1 soalan aku tak tau jawab..mata cikgu hasni bulat membutang..huhu takuttttt....sedih..korang ade jugak tak siap..tapi tak kena diri..takpuas hati betul...sedih aku...nasib suruh berdiri je..kalau berdiri atas kerusi..malu tahap kritikal boleh pengsan sampai mati kot aku dibuatnya...dan kalau hari JUMAAT ni..pijah rajin belanje cikgu ice blended..perisa coklat la..epal la...ish2..rajin la korang belanje cikgu..
cikgu anie pun naik syok dapat rase duit korang..heheheh..
selalunya kalau jumaat ni..kita pasti xsabar2...sebab habis kelas pukul 12..
petang kita2 semua suke membuta..hahhahahahah


aku rasa untuk hari JUMAAT ni sem 1 dan sem 2 kita tak berubah..cuma bezanya adalah kalau KIMIA TUTOR...kita akan dengan CIKGU BADRISAM...die cikgu  ganti rupenya..dan die selalu bagi tazkirah...heheheh..dan selalu memerli kita..hahah sebab kita tak siap tutor die waktu sem 1.dan yang lain2 kita masih sama..betul tak???kalau aku salah tolong ingatkan aku tentang jadual waktu nya...tolong aku mengingatkan segalanya...


------>kini tamat lah JUMAAT....lengkap menjadi penghulu hari kepada 5 beradik..sorry sekiranya korang rasa bab yang ni tidak begitu menarik perhatian korang...mungkin kerana aku menulis dalam keadaan jiwa yang kosong...aku mintak maaf...tapi percaya lah..JUMAAT akan sentiasa ada..tepuk dada..tanya adakah korang masih mengingati JUMAAT..walaupun berat...hidup mesti diteruskan...hilang JUMAAT yang dulu memang takkan mampu kita ganti...mungkin kita akan ganti dengan JUMAAT yang baru...tapi tak sama..hati aku terusik dengan link yang dibagi yuni...memang benar...kalau bukan milik kita...kita patut lepaskan die pergi dari hidup kita...tapi antara hati kita sanggup atau pun tidak...seperti mana aku dan korang..aku tak mampu menjadikan korang sebagai milik aku...lalu aku terpaksa melepaskan korang pergi jauh dari hidup aku...untuk merelakan tu memang menyakitkan.tapi itulah dunia..lumrah dunia...segalanya bersifat sementara..dan aku cume boleh merasa yang korang dekat dengan aku...melalui kenangan2 yang kita bina bersama..walaupun korang jauh..bayang2 korang ada dengan aku selamanya....untuk selamanya...





No comments:

Post a Comment